Potřebujete poradit
s výběrem zboží?
ANO
Tento panel již nezobrazovat

Radíme Vám ...

Vážení zákazníci,

zde Vám nabízíme několik rad a informací před vlastním nákupem zboží. Nabídka zboží je totiž velice široká a některé informace u zboží mohou být nedostačující. Následující rady by Vám měli alespoň trochu kategorii výrobků více přiblížit a zodpovědět některé Vaše často opakující se dotazy. Důležité je před vlastním nákupem zjistit co nejvíce informací o výrobku.

Každý rodič musí znát své dítě a sám posoudit, zda je schopné tu, či onu věc obsluhovat. Neexistuje jednotný systém, podle kterého by prodejce mohl říct, "tato motorka je pro děti od 4 let". Vždy je nutné přihlédnout k povaze a zkušenostem budoucího jezdce, například zda umí jezdit na kole, či zda již dokonce jezdil na motorce a pod. Určitě berte v potaz, jak rychle Vaše dítě roste, v závislosti na tom, kdy např. motorku kupujete. Pokud koupíte motorku v listopadu, synovi ji dáte k Vánocům a jezdit na ní začnete v březnu, tedy skoro půl roku po tom co ji koupíte, určitě trochu povyroste.

Následující rady a doporučení jsou sestavené dle našich zkušeností a zkušeností našich spokojených zákazníků za dobu co se prodejem těchto strojů zabýváme. ATV, dětské čtyřkolky, minicross, koloběžky, buginy, dirtbike a podobné stroje prodáváme již od roku 2005.

Jak vybrat minibike

Minibike 49cc

Minibike 49cc je opticky nejmenší motorka jaká je běžně k mání. Tato motorka je určena pro jízdu po zpevněném povrchu. Není vhodné s ní jezdit v terénu, takže je nutné zvážit, zda budete mít kde jezdit.


Tyto stroje v žádném případě nelze srovnávat s plastovými dětskými vozítky s elektromotorem, které jsou běžně dostupné v obchodních domech i na internetu.
Minibike 49 je opravdová malá motorka se vším všudy co k ní patří... Má klasické nafukovací pneumatiky, ... žádná plastová kolečka, kvalitní kotoučové brzdy, výkonný motor a pevnou konstrukci, která vydrží. Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek. Minibike má odstředivou spojku, takže se neřadí, pouze se přidá plyn a minibike se rozjede, po uvolnění plynu se spojka rozepne a motor přestane zabírat... minibike jede dál pouze setrvačností, při zabrždění zastaví. Přední i zadní brzda se ovládá páčkami na řídítkách, stejně jako na kole. U minibike je nutné dělat údržbu..., je trochu složitější než u elektro modelu, ale i tak ji zvládne opravdu téměř každý. Z údržby mohu jmenovat tu nejsložitější... to je čištění karburátoru, někomu to možná zní hrozivě, ale je to otázka cca 10 minut... Jak na to, se můžete podívat v našem video-návodu. Na jednu nádrž minibike ujede cca 20 Km. Jako palivo se pro minibike používá MIX - benzín NATURAL 95 + plně syntetický vysokootáčkový olej pro dvoutaktní motory v poměru 1:50 (1 díl oleje + 50 dílů benzínu).


Na minibike běžně zvládne jízdu dítě cca od 110cm a věku 4-5let. Minibike je konstruována až do hmotnosti jezdce 110Kg a díky tvaru a způsobu posedu je vhodná i pro dospělé. Bez problémů se na ni složí i dvou metrová osoba. Např. minicross..., ač je větší, tak díky posezu se na ní dospělému člověku pojede o dost hůře, než na minibike. Pro tatínky tedy doporučujeme minibike, či model dirtbike 125cc a výše.


Benzínová minibike je až na vyjjímky osazena dvoutaktním motorem o objemu 49cc se základním výkonem 3,4HP (2,5KW), některé modely 3,9HP (2,8KW) pokud je motorka z výroby vybavena sadou Big Bore. Hluk stroje bych přirovnal k motorové pile, která zrovna není v plných otáčkách (neřeže), případně k malinko hlučnější sekačce. Dvoutaktní motor 49cc nemá olejovou náplň.

U Minibike lze omezit rychlost. Tato úprava spočívá v třístupňovém dorazu na plynové rukojeti. V závislosti nastavení dorazu jsou upraveny maximální otáčky motoru a potažmo i výkon motoru. Výkon motoru se na zadní kolo přenáší pomocí odstředivé spojky, ta se pomocí otáček, odstředivou silou roztahuje a ,,zakusuje" do unašeče, (čím větší otáčky motoru, tím silněji se zakousne do unašeče převodovky) a přenáší se na zadní kolo. Při omezování rychlosti ale pozor... pokud stroj omezíte moc... začne při jízdě prokluzovat spojka a její životnost se razantně zkrátí! Pokud je stroj omezen, důzazně doporučujeme jízdu po tvrdém pevném povrchu, který minimalizuje odpor.... Tráva je špatná. Také by měla být motorka perfektně seštelovaná, aby nepřibržďovala, nebyl moc našponovaný řetěz, atd.


Na silniční minibike je možno namontovat spousta tuningových dílů, které zvyšují výkon. Jedná se zejména o sadu BigBore (u některých modelů je namontována z výroby), tuningový karburátor, sportovní výfuk (ten doporučujeme my, za relativně málo peněz, získáte až 70% výkonu navíc), tuningová spojka a další komponenty. Za použití tuningových dílů může výkon motoru dosáhnout až 10HP a otáčky se mohou zvýšit z 8500 ot/min na 17500 ot/min, vždy je ale nutné "tunit" s rozumem, s rostoucím výkonem se samozřejmě snižuje životnost motoru.


Při jízdě na minibike důrazně doporučujeme používat ochranné pomůcky... hlavně helmu, rukavice, pevnou obuv, nejlépe motocyklistické boty, které také naleznete v našem sortimentu, dále pak chránič páteře, případně kolen a loktů, nákrčník. Velice praktické ale i COOL je dětské motocyklové oblečení, které je v některých případech již vybaveno ochrannými vložkami a také ho najdete v našem sortimentu.



Minibike eco elektro 800W / 1000W


Minibike je nejmenší opravdová silniční motorka s elektro motorem 800W či 1000W.
Minibike ECO,  je konstrukčně totožný s benzínovým modelem. Má stejné brzdy, nafukovací kola, stejný rám i plasty. V žádném případě se nejedná o elektrická vozítka s plastovými koly, kde motor kvičí, že už nemůže a neporadí si ani s malým kopečkem. Tyto minibike jsou osazeny elektromotory o výkonu 800W nebo 1000W.


Nosnost elektro minibike je u většiny modelů kolem 70Kg (oproti benzínovému modelu je zatížení omezeno z důvodu ochrany motoru... nešetrné zacházení by při vyšším zatížení mohlo vést k jeho poruše). Pod dozorem rodičů je minibike vhodný pro děti cca od 4 let, (cca 100cm vysoké). Velká výhoda elektro pohonu je absolutní bezhlučnost a tím pádem možnosti využití třeba v parku, na pěší zóně, nebo kdekoli v zástavbě, kde by hluk benzínového modelu obtěžoval okolí, nebo i samotného jezdce, kterému by hluk mohl také vadit. Když není benzín, je minibike čistčí a nezapáchá benzínem, což můžete ocenit třeba při nakládání motorky do vozu.


Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek. Přidávání plynu je plynulé (čím víc přidáte, tím rychleji jedete). Minibike může být vybaven dvou, nebo tří stupňovým omezovačem rychlosti. Většinou se nechá omezit na rychlosti 10, 20 nebo 30 Km/h. Omezení se nastavuje klíčkem, aby si dítě rychlost nemohlo samo přepnout. Všechny motory jsou dostatečně silné, aby vyjely i větší kopec a není problém aby minibike uvezl i dospělého člověka. Minibike na jedno nabití ujede cca 15 - 18 Km, samozřejmě záleží na hmotnosti jezdce, na kvalitě seřízení stroje (namazání a našponování řetězu, nesmí přibržďovat brzda, atd.) profilu trasy, povrchu trasy (pevný asfalt / tráva).



Minibike se do plna nabije za cca 6 - 8 hodin. Minibike potřebuje jen minimální údržbu, jedná se hlavně o pravidelné nabíjení baterie a to i když s ní zrovna nejezdíte (cca 1x za 3 týdny) a mazání řetězu.

Jan vybrat dirtbike / minicross

Minicross 49cc

Minicross je nejmenší krosová motorka s benzínovým spalovacím motorem. Jedná se o dvoutaktní motor, takže je potřeba do benzínu Natural 95 přidávat plně syntetický vysokootáčkový olej v poměru 1:50. Tyto stroje v žádném případě nelze srovnávat s plastovými dětskými vozítky s elektromotorem, které jsou běžně dostupné v obchodních domech i na internetu.
Minicross 49 je opravdová malá motorka se vším všudy co k ní patří... Má klasické nafukovací pneumatiky, ... žádná plastová kolečka, kvalitní kotoučové brzdy, výkonný motor a pevnou konstrukci, která vydrží. Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek. Minicross má odstředivou spojku, takže se neřadí, pouze se přidá plyn a minibike se rozjede, po uvolnění se spojka rozepne a motor přestane zabírat... minicross jede dál pouze setrvačností, při zabrždění zastaví. Přední i zadní brzda se ovládá páčkami na řídítkách, stejně jako na kole.
U minicross je nutné dělat údržbu..., je trochu složitější než u elektro modelu, ale i tak ji zvládne opravdu téměř každý. Z údržby mohu jmenovat tu nejsložitější... to je čištění karburátoru, někomu to možná zní hrozivě, ale je to otázka cca 10 minut... Jak na to, se můžete podívat v našem video-návodu. Na jednu nádrž minicross ujede cca 20 Km. Jako palivo se pro minicross používá MIX - benzín NATURAL 95 + plně syntetický vysokootáčkový olej pro dvoutaktní motory v poměru 1:50 (1 díl oleje + 50 dílů benzínu).

Minicross může být osazen koly 6", 10". Obecně platí, že čím větší kolo, tím lépe zvládne nerovnosti a v terénu je motorka stabilnější.

Minicross, který má kola 6" je určen pro nejmenší, cca 5ti leté děti, výškově od cca 120cm, které mají malé, či žádné zkušenosti s jízdou na motorce, či jízdním kole.
Minicross 49cc s 10" koly je pouze o trochu větší, než výše zmiňovaný model. Tato motorka má design, který se již velmi podobá dospělím cross motorkám, sedadlo je cca o 5-10cm výše a celková délka motorky je o zhruba 10cm větší (oproti modelu s 6" koly). Základní provedení motoru má výkon 3,5 HP (2,5KW), nebo 3,9HP (2,8KW) pokud je motorka vybavena sadou Big Bore. Hluk stroje bych přirovnal k motorové pile, která zrovna není v plných otáčkách (neřeže), případně k malinko hlučnější sekačce. Dvoutaktní motor 49cc nemá olejovou náplň.


Na minicross je možno namontovat spousta tuningových dílů, které zvyšují výkon. Jedná se zejména o sadu Big Bore (u některých modelů je namontována z výroby), tuningový karburátor, sportovní výfuk, tuningová spojka, tuningová převodovka a další komponenty. Za použití tuningových dílů může výkon motoru dosáhnout až 10HP a otáčky se mohou zvýšit z 8500 ot/min na 17500 ot/min.

U Minicross s 6ti a 10ti palcovými koly lze omezit rychlost. Tato úprava spočívá v třístupňovém dorazu na plynové rukojeti. V závislosti nastavení dorazu jsou upraveny maximální otáčky motoru a potažmo i výkon motoru. Výkon motoru se na zadní kolo přenáší pomocí odstředivé spojky, ta se pomocí otáček, odstředivou silou roztahuje "zakusuje" do unašeče, (čím větší otáčky motoru, tím silněji se zakousne do unašeče převodovky) a přenáší se na zadní kolo.

U omezování rychlosti ale pozor... pokud stroj omezíte moc... začle při jízdě prokluzovat spojka a její životnost se razantně zkrátí! Pokud je stroj omezen, důzazně doporučujeme jízdu po tvrdém pevném povrchu, který minimalizuje odpor.... Tráva je špatná. Také by měla být motorka perfektně seštelovaná, aby nepřibržďovala, nebyl moc našponovaný řetěz, atd.


V některých modelech minicross může být namontován také čtyřtaktní motor 49cc o výkonu 4Hp. Motorka je s tímto motorem výrazně těžší, je ale tižší a odpadá mixování paliva, zde se používá pouze NATURAL 95. U minicross 4T je i jednodušší údržba, karburátor není nutné čistit tak často.

Minicross uveze i dospělého člověka o váze 90Kg a 180cm vysokého, ale to pravé je to tak pro děti od 5 do 8 - 9 let. Pak bych doporučil postoupit o něco výše.
Dospělím se tato motorka moc nehodí... těm se pletou do řídítek kolena. Dospělím doporučujeme minibike, ač je menší, způsob posezu umožňuje bezproblémovou jízdu i velkým osobám.



Minicross ECO elektro 800W / 1000W

Minicross je nejmenší opravdu krosová motorka s elektro motorem 800W či 1000W.
Minicross eco je osazen výhradně 10" koly, takže s běžným terénem, jako jsou polní a lesní cesty si hravě poradí.

Minicross ECO, nebo-li elektrický minicross je konstrukčně totožný s benzínovým modelem. Má stejné brzdy, nafukovací kola, stejný rám i plasty. Nejedná se o elektrická vozítka s plastovými koly, kde motor kvičí, že už nemůže a neporadí si ani s malým kopečkem. Tyto minicross jsou osazeny elektromotorem o výkonu 800W nebo 1000W. Nosnost minicross je u většiny modelů 70Kg (oproti benzínovému modelu je zatížení omezeno z důvodu ochrany motoru... nešetrné zacházení by při vyšším zatížení mohlo vést k jeho poruše).


Pod dozorem rodičů je minicross vhodný pro děti cca od 4 let, (cca 100cm vysoké) do cca 8 let (cca 140cm vysoké). Velká výhoda elektro pohonu je bezhlučnost a tím pádem možnosti využití třeba v parku, na pěší zóně, nebo kdekoli v zástavbě, kde by hluk benzínového modelu obtěžoval okolí, nebo i samotného jezdce, kterému by hluk mohl vadit.


Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek. Přidávání plynu je plynulé (čím víc přidáte, tím rychleji jedete). Minicross může být vybaven dvou, nebo tří stupňovým omezovačem rychlosti. Většinou se nechá omezit na rychlosti 10, 20 nebo 30 Km/h. Omezení se nastavuje klíčkem, aby si dítě rychlost nemohlo samo přepnout. Všechny motory jsou dostatečně silné, aby minicross vyjel i větší kopec a nebyl problém aby uvezl i dospělého člověka. Minicross na jedno nabití ujede cca 15 - 18 Km, samozřejmě záleží na hmotnosti jezdce, na kvalitě seřízení stroje (namazání a našponování řetězu, nesmí přibržďovat brzda, atd.) profilu trasy, povrchu trasy (pevný asfalt / tráva). Minicross se do plna nabíjí cca 6 - 8 hodin. Minicross potřebuje jen minimální údržbu, jedná se hlavně o pravidelné nabíjení a to i když s ní zrovna nejezdíte (cca 1x za 3 týdny) a namazání řetězu, oproti benzínovým modelům, tedy jednodušší údržba. Když není benzín, je minicross čistčí a nezapáchá benzínem, což můžete ocenit třeba při nakládání minicrosse do vozu.



Minicross NRG Racing

Trochu jiná kategorie jsou minicross NRG který má kola o velokosti 12/10" a 14/12". Jsou opět o trochu větší a jsou osazeny motorem o objemu 49cc, ale výkon je vylazen na 9HP. Jedná se opět o motory dvoutaktní, které nemají vlastní olejovou náplň, a mazání se zajišťuje přidáváním vysokootáčkového motorového oleje pro dvoutaktní motory přímo do benzínu v poměru 1:50. U tohoto modelu se ale lije olej pro mazání převodovky.

Tento minicross je designově stejný jako dospělé dirtbike a konstrukčně nemá s klasickým minicrossem nic společného. Minicross NRG se startuje startovací pákou (nakopáváním), stejně jako dospělá cross, dirtbike, či pitbike, mohou být chlazeny vzduchem, nebo vodou. Je určena pro osoby od cca 8-9let, ale zde již doporučujeme nějaké, alespoň malé zkušenosti. U motorek v této kategorii se výkon a rychlost zpravidla omezit nedá.

Minicross má odstředivou spojku, takže se neřadí (je to "automat"), pouze se přidá plyn a minicross se rozjede. Po uvolnění plynu se spojka rozepne a motor přestane zabírat... minicross jede dál pouze setrvačností, při zabrždění zastaví. Přední brzda se ovládá na řídítkách jako na kole. Zadní brzda se ovládá pravou nohou a páka je umístěna před pravou stupačkou.



Dirtbike / Pitbike

Dirtbike má nejčastěji obsah motoru 110cc, 125cc, nebo 250cc a výkon od cca 7,5HP do 17Hp. V různých kombinacích motoru jsou osazena kola různých velikostí, proto na nich mohou jezdit jak děti, tak i dospělí. Nejmenší verze dirtbike jsou určeny cca od 9-10 let.

Na dirtbike se nejčastěji montují kola o rozměru 14/12, případně 17/14, ale vyjímečně i s provedením 12/10, či 10/10, dále pak 19/16, nebo 21/18.
Kola 14/12 jsou pro velikost jezdce cca 150cm a kola 17/14 pro jezdce cca 160cm vysokého.
Dirtbike může být "automat" s odstředivou spojkou, která funguje stejně jako u minicross, tzn, že stačí nastartovat, přidat plyn a motorka se rozjede, nebo s manuálním řazením, což je většina modelů. Většinou se řadí jednička nahoru, pak je neutrál
a 2,3,4 dolů. (1-N-2-3-4). Na některých modelech dirtbike může být ale řazení přesně obráceně, vše je ale vždy popsáno v uživatelském manuálu. Jedná se o plné manuální řazení, takže se při rozjíždění i řazení musí mačkat spojka.
Pokud se jedná o manuální řazení, motorka se startuje nožní pákou (nakopáváním), pokud jde o dirtbike s automatickým řazením, tento motor je vybaven elektrickým startérem (nožní páka úplně chybí) a startuje se tedy pomocným tlačítkem na řídítkách.

Většina dirtbike má čtyřtaktní motor, to znamená motor, který má olejovou náplň (společnou s převodovkou) a palivo je NATURAL 95.

Jak vybrat ATV / čtyřkolku

Často se rodiče nemohou rozhodnout, zda koupit svému dítěti benzínovou, či elektrickou čtyřkolku. Každá čtyřkolka má své výhody a nevýhody, zde je něco málo rad, které Vám snad pomohou se rozhodnout..


Benzínová čtyřkolka 49cc s elektrickým startérem (cca 3 - 7 let)

Dětská benzínová čtyřkolka 49cc je vhodná pro děti od cca 3 let věku a velikosti cca 100cm. Plyn se přidává páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek (jako doplňková úprava se nechá předělat na rychlopal jako na motorce). Čtyřkolka je vybavena dálkovým ovládáním, kterým je možnost na cca 100m čtyřkolku nastartovat a vypnout motor v případě že se dítě řítí na překážku. Čtyřkolka se startuje elektricky, tlačítkem na řídítkách nebo na DO, či manuálně (jednoduše řečeno... "zhruba" jako motorová pila, ale jen ne tak rázovitě, nýbrž plynule). Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín.

Čtyřkolka je osazena 4", nebo 6" koly. Obecně platí, že větší kola projedou pohodlně větší nerovnosti, rozdíl mezi 4" a 6" palcovými koly je v tomto smyslu minimální, takže se jedná z větší části pouze o designovou záležitost. Se 6" koly je čtyřkolka opticky větší, je asi o 2 cm výše nad zemí, od stupaček k sedlu se ovšem rozměr
od 4" na stejném modelu neliší.

Benzínová čtyřkolka je hlučnějčí (než elektrická) a vyžaduje o trošku větší údržbu. Protože je vybavena dvoutaktním motorem, je nutné čas od času vyčistit karburátor, nejde ale říct, jak často. Četnost čištění závisí na četnosti provozu čtyřkolky, prostředí ve kterém čtyřkolka jezdí, použitém palivu, oleji atp.. ...čištění karburátoru, někomu to možná zní hrozivě, ale je to otázka cca 10 minut... Jak na to, se můžete podívat v našem video-návodu. Palivo je MIX - Natural 95 + plně syntetický vysokootáčkový olej v poměru 1:50. Pro jednodušší startování doporučujeme zakoupit start sprej. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Benzínová čtyřkolka 49cc (manuální startér) (cca 3 - 7 let)

Dětská benzínová čtyřkolka 49cc je vhodná pro děti od cca 3 let věku a velikosti cca 100cm. Plyn se přidává páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek (jako doplňková úprava se nechá předělat na rychlopal jako na motorce).  Čtyřkolka se startuje manuálně (jednoduše řečeno... "zhruba" jako motorová pila, ale je ne tak rázovitě, nýbrž plynule). Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín.

Čtyřkolka je osazena 4", nebo 6" koly. Obecně platí, že větší kola projedou pohodlně větší nerovnosti, rozdíl mezi 4" a 6" palcovými koly je v tomto smyslu minimální, takže se jedná z větší části pouze o designovou záležitost. Se 6" koly je čtyřkolka opticky větší, je asi o 2 cm výše nad zemí, od stupaček k sedlu se ovšem rozměr od 4" na stejném modelu neliší.

Benzínová čtyřkolka je hlučnějčí (než elektrická) a vyžaduje o trošku větší údržbu. Protože je vybavena dvoutaktním motorem, je nutné čas od času vyčistit karburátor, nejde ale říct, jak často. Četnost čištění závisí na četnosti provozu čtyřkolky, prostředí ve kterém čtyřkolka jezdí, použitém palivu, oleji atp.. ...čištění karburátoru, někomu to možná zní hrozivě, ale je to otázka cca 10 minut... Jak na to, se můžete podívat v našem video-návodu. Palivo je MIX - Natural 95 + plně syntetický vysokootáčkový olej v poměru 1:50. Pro jednodušší startování doporučujeme zakoupit start sprej. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Elektrická čtyřkolka 500W, 800W, 1000W mini (cca 3 - 7 let)

Dětská elektrická čtyřkolka je vhodná pro děti od cca 2,5 roku věku a velikosti cca 95cm. Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek jako u motorky. Přidávání plynu je plynulé (čím víc přidáte, tím rychleji jedete).

Čtyřkolka může být vybavena dvou, nebo tří stupňovým omezovačem rychlosti. Většinou se nechá omezit na rychlosti 10, 20 nebo 30 Km/h. Omezení se nastavuje klíčkem, aby si dítě rychlost nemohlo samo přepnout.

Čtyřkolka je velmi tichá a tak není problém s ní jet třeba do parku, do města, nebo jezdit v hustě zastavěné oblasti. Rozhodně se NEJEDNÁ o čtyřkolku stylu plastových autíček, která potkáváte na chodníku a která mají problém vyjet malinký kopeček. Čtyřkolky jsou vybavené motorem 500, 800, nebo 1000W. Všechny motory jsou dostatečně silné, aby vyjely i větší kopec a není problém aby čtyřkolka uvezla i dospělého člověka.

Čtyřkolka na jedno nabití ujede cca 15 - 18 Km, středočeskou krajinou jsme s ní ale najeli i 24,5 Km, to bylo ale vše přizpůsobeno maximálnímu dojezdu. Samozřejmě záleží na váze pasažéra, na kvalitě seřízení stroje (namazání a našponování řetězu, sbíhavost předních kol, nesmí přibržďovat brzda, atd.) profilu trasy, povrchu trasy (pevný asfalt / tráva) a stylu jízdy (na půl plynu ujedete daleko více, než na plný plyn). Čtyřkolka se do plna nabije za cca 6 - 8 hodin.

Čtyřkolka potřebuje jen minimální údržbu. Čtyřkolka je vybavena zpátečkou (elektrický přepínač je umístěn na nádrži), ale přepnout ji dokáže až cca 5ti leté dítě. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Benzínová čtyřkolka ATV 125cc (cca 6 - 13 let)

Dětská čtyřkolka ATV 125cc je vhodná pro děti cca od 6 let ale v pohodě se na ní vejde i dospělá osoba. Plyn se přidává páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek. Čtyřkolka může být vybavena dálkovým ovládáním, kterým je možnost na cca 100m čtyřkolku nastartovat a vypnout motor v případě že se dítě řítí na překážku. Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín.

Čtyřtaktní motor je relativně tichý, asi jako klasická cestovní motorka (hluboce bublá). Palivo je pouze Natural 95. Olej se do paliva nepřidává, ten je nalit samostatně v motoru a mění se v určitých intervalech, jako u auta. Olejová náplň je společná pro motor i převodovku.

Čtyřkolka je automatická - řazení pouze vpřed / vzad (vpřed / neutral / zpátečka), nebo poloautomatická 3 rychlosti vpřed + zpátečka (1-2-3 vpřed / neutral / zpátečka) - řadí se bez spojky, pouze se nechají opadnout oráčky a rychlost se zařadí. Při žazení nesmí být motor v tahu, nebo ve velkém útlumu (brždění motorem). Pokud se zastavuje, nemačká se spojka, ale normálně se zastaví, po té je možné opět přidat a čtyřkolka se rozjede, jen pokud chcete jet rychleji, po rozjetí a dosažení vyších otáček zařadíte další rychlostní stupeň.

Čtyřkolka se startuje elektrickým starterem na řídítkách, nebo pomocí dálkového ovladače, mechanicky se ATV nastartovat nedá, žádná startovací páka zde není.

Čtyřkolka je osazena 7", nebo 8" koly. Obecně platí, že větší kola projedou pohodlně větší nerovnosti. Modely 8" jsou i širší, takže stabilnější, myslete ale na šířku čtyřkolky, pokud chcete jezdit např. do úzkých vrátek, nebo nakládat na vozík za auto. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Elektrická čtyřkolka 1000W (cca 6 - 13 let)

Dětská čtyřkolka ATV 125cc je vhodná pro děti cca od 6 let ale v pohodě se na ní vejde i dospělá osoba. Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek jako u motorky. Přidávání plynu je plynulé (čím víc přidáte, tím rychleji jedete).

Čtyřkolka může být vybavena dvou, nebo tří stupňovým omezovačem rychlosti. Většinou se nechá omezit na rychlosti 10, 20 nebo 30 Km/h. Omezení se nastavuje klíčkem, aby si dítě rychlost nemohlo samo přepnout.

Čtyřkolka je velmi tichá a tak není problém s ní jet třeba do parku, do města, nebo jezdit v hustě zastavěné oblasti. Rozhodně se NEJEDNÁ o čtyřkolku stylu plastových autíček, která potkáváte na chodníku a která mají problém vyjet malinký kopeček. Čtyřkolky jsou vybavené motorem 500, 800, nebo 1000W. Všechny motory jsou dostatečně silné, aby vyjely i větší kopec a není problém aby čtyřkolka uvezla i dospělého člověka.

Čtyřkolka na jedno nabití ujede cca 15 - 18 Km, středočeskou krajinou jsme s ní ale najeli i 24,5 Km, to bylo ale vše přizpůsobeno maximálnímu dojezdu. Samozřejmě záleží na váze pasažéra, na kvalitě seřízení stroje (namazání a našponování řetězu, sbíhavost předních kol, nesmí přibržďovat brzda, atd.) profilu trasy, povrchu trasy (pevný asfalt / tráva) a stylu jízdy (na půl plynu ujedete daleko více, než na plný plyn). Čtyřkolka se do plna nabije za cca 6 - 8 hodin.

Čtyřkolka potřebuje jen minimální údržbu. Čtyřkolka je vybavena zpátečkou (elektrický přepínač je umístěn na řídítkách). Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Benzínová čtyřkolka ATV 150cc (nejdříve od 12 let)

ATV 150cc je již velká čtyřkolka a je velikostí vhodná jak pro děti cca od 13 let, tak i pro dospělé. Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín. Čtyřtaktní motor je relativně tichý, asi jako klasická cestovní motorka. Motor obsahuje olejovou náplň, kterou je nutné po najetí určitého počtu kilometrů vymněnit. Olejová náplň je společná pro motor i pro převodovku. Palivo je Natural 95. Čtyřkolka je automatická - řazení pouze vpřed / vzad (vpřed / neutral / zpátečka). Čtyřkolka se startuje elektrickým starterem na řídítkách. Čtyřkolka má kola o velikosti 8" nebo 10".


Benzínová čtyřkolka ATV 250cc, 350cc a více (cca od 16 let)

ATV 250cc , ATV 350 jsou již velké čtyřkolky, jaké běžně vídáte na silnicích a jsou určené spíše pro dospělé. Takto velké ATV mohou být takzvaně bez papírů (bez SPZ), tyto čtyřkolky se nedají přihlásit k provozu na pozemních komunikacích, nebo "s papírama" (s SPZ), takové čtyřkolky se nechají přihlásit a bez problémů mohou jezdit i po silnici. Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín. Čtyřtaktní motor je relativně tichý, asi jako klasická cestovní motorka. Motor obsahuje olejovou náplň, kterou je nutné po najetí určitého počtu kilometrů vymněnit. Olejová náplň je společná pro motor i pro převodovku. Palivo se používá Natural 95. Čtyřkolka může být automatická - řazení pouze vpřed / vzad (vpřed / neutral / zpátečka), nebo "manuální" (s manuálním řazením R-N-1-2-3-4). Čtyřkolka se startuje elektrickým starterem (čudlík na řídítkách).

Jak vybrat buginu / GO-KART

Pokud hledáte opravdový adrenalin, jste na správném místě. Naše nabídka obsahnuje jak buginy pro nejmenší děti, buginy pro děti školou povinné tak i buginy pro téměř dospělé. Buginy mají na rozdíl od čtyřkolek volant a bezpečnostní rám, jsou jedno místné, nebo dvou místné.
Buginy 50cc, 125cc 150cc, či 200cc mají jednoduché ovládání, automatické nebo poloautomatické řazení, pevnou ocelovou konstrukci karoserie, pevné bezpečnostní pásy, posuvné sedačky, výkonný motor a kvalitní brzdy.
Buginy 50cc jsou jednomístné, či dvoumístné s pohonem zadních kol. Motor je umístěn v zadu za sedačkami a většinou je vzduchem chlazený.


Bugina 50cc

Nejmenší bugina 50cc je vhodná pro cca čtyřleté děti a vydrží odhadem tak do 7 - 8 let. Bugina je dvoumístná, má odpružení a dle zkušeností se do ní dospělý člověk nevejde. Bugina se startuje mechanicky (tahacím startováním), nebo elektricky pomocí baterie..., dle typu se bugina nechá nastartovat a na dálku vypnout motor pomocí dálkového ovládání. Motor se vypíná tlačítkem. Motor je čtyřtaktní, má tedy olejovou náplň a jako palivo se používá benzín NATURAL 95. Bugina je automat - neřadí se, pouze se přidá plyn a bugina se rozjede. Bugina namá zpátečku. Hluk motoru je srovnatelný se zahradní sekačkou.


Bugina 450W / 750W elektro

Nejmenší buginu pro cca čtyř až desmi leté děti je možné zakoupit i v elektrickém provedení s výkonem motoru 450W, či 750W. Bugina je dvoumístná, má odpružení a dle zkušeností se do ní dospělí člověk nevejde. Motor je bezhlučný, dle modelu může být možnost omezit rychlost ve 3 stupních (mapř. 8 / 15 / 30Km/h). Bugina je automat, pouze se přidá plyn a bugina se rozjede. Bugina má dle typu dojezd cca 30Km. Bugina se musí nabíjet, což trvá do úplného nabití cca 8 hodin (může se na nabíječce nechat přes noc). V bugině není olej, ani benzín, což je velká výhoda při skladování ve špatně větraném prostoru, či při převážení autem.


Bugina 125cc

Střední bugina 125cc je vhodná pro děti cca od 7 let... tak do 15 let. Dle zkušeností se do ní ale v pohodě vejde i dospělý člověk. Bugina je dvoumístná, má odpružení... pohodlně tedy zvládne i nerovnosti. Motor může být v automatu (pouze dopředu / dozadu), či v poloautomatu (3 rychlosti dopředu + zpátečka), v tomto případě se řadí bez spojky, pouze se nechají opadnout otáčky a může se zařadit. Motor je čtyřtaktní, má tedy olejovou náplň a jako palivo se používá benzín NATURAL 95. U těchto bugin je většinou možnost štelování odpružení. Bugina se startuje pouze elektricky, pomocí baterie. Tyto buginy není možné nastartovat mechanicky. Hluk motoru je srovnatelný s běžnou cestovní motorkou.


Bugina 125cc / 200cc

Pro velké kluky máme v nabídce buginy s motorem o objemu 150cc 200cc, tyto jsou vhodné pro kluky a holky tak od 12 let, ale hodí se i pro dospělého člověka. Bugina je dvoumístná, plně odpružená... pohodlně tedy zvládne i nerovnosti. Motor je automatický, řadí se tedy pouze (do předu / do zadu), čtyřtaktní, má tedy olejovou náplň a jako palivo se používá benzín NATURAL 95. U těchto bugin je většinou možnost štelování odpružení. Bugina se nechá nastartovat pouze elektricky, pomocí baterie. Tyto buginy není možné nastartovat mechanicky. Hluk motoru je srovnatelný s běžnou cestovní motorkou.


GO-KART bugina 80cc

GO-KART BUGY 80cc... jednomístná a velmi zábavná teréní, či silniční motokára. Vhodná pro jezdce cca od 5 let až téměř pro dospělého člověka. Motokára má posuvné sedadlo, takže se jednoduše přizpůsobí jakékoliv postavě. Motokára nemá odpružení a má velice strmé řízení, perfektně reaguje na každý pohyb volantem. S touto motokárou si užijete jedinečnou zábavu. Čtyřtaktní motor o objemu 80cc může uhánět až 40 Km/h. Motor má olejovou náplň, palivo je NATURAL 95. Motokára se startuje tahacím starterem, motor se vypíná tlačítkem. Motokára je automat, pouze se přidá plyn a motokára se rozjede. Motokára nemá zpátečku.


GO-KART bugina 1000W elektro

GO-KART BUGY  elektro 1000W... jednomístná a velmi zábavná teréní, či silniční motokára. Vhodná pro jezdce cca od 5 let až téměř pro dospělého člověka. Motokára má posuvné sedadlo, takže se jednoduše přizpůsobí jakékoliv postavě. Motokára nemá odpružení a má velice strmé řízení, perfektně reaguje na každý pohyb volantem. S touto motokárou si užijete jedinečnou zábavu. Elektro motor 1000W může uhánět až 30 Km/h. Motor je bezhlučný, dle modelu může být možnost omezit rychlost ve 3 stupních (mapř. 8 / 15 / 30Km/h). Motokára je automat, pouze se přidá plyn a motokára se rozjede. Motokára má dle typu dojezd cca 35Km. Motokára se musí nabíjet, což trvá do úplného nabití cca 8 hodin (může se na nabíječce nechat přes noc). V motokáře není olej, ani benzín, což je velká výhoda při skladování ve špatně větraném prostoru, či při převážení autem.

Jak vybrat motokoloběžku

Elektrické motokoloběžky 800W, 1000W, 1600W, 1800W, 2000W

Elektrické motokoloběžky jsou v poslední době velmi oblíbené, řekl bych že i praktické. Jsou velmi tiché, můžete s nimi jezdit všude tam, kde můžete na kole.

Většina koloběžek je vybavena "ECO modem", tzn. že máte v podstatě 2 výkonové varianty. Tlačítko se přepíná na řídítkách a po stisknutí se výkon částečně sníží. Např. koloběžka o výkonu 1000W, se po stisku sníží výkon na 750W a koloběžce o výkonu 1600W, se výkon sníží na 800W. Na veřejné komunikace může pouze stroj do výkonu 1000W, pokud tedy přepnete na ECO mód, tak jednak můžete s koloběžkou i na silnici, ale hlavně se při pohodové jízdě na ECO mód výrazně prodlouží dojezd.

S motokoloběžkou je možné jet po silnici, po chodníku, v parku, po pěší zóně, po lesní cestě, atd., v podstatě všude tam, kde můžete jet na klasickém kole.

V ceně koloběžky je běžně zahrnuto odnímatelné sedlo, nabíječka, zpětná zrcátka, volnoběžka... vše záleží na vybraném typu, za příplatek se ale koloběžka nechá vybavit např. držákem láhve na pití, košíkem na řídítka (třeba na menší nákup), můžete doplnit přední a zadní světlo, na místo lankových brzd se nechají namontovat hydraulické brzdy, nebo si můžete připlatit za specielní baterii LiFePO4, která nejen že váží pouze třetinu co váží klasické baterie, ale má i větší životnost a  hlavně nesrovnatelně delší dojezd... odhadem... pokud s klasickou baterií najedete na jedno nabití např. cca 15Km, tak s LiFePO4 baterií najedete i 50Km. Cena takovéto baterie se pak pohybuje cca 14.000 - 15.000,- Kč.  (tuto baterii také naleznete v naší nabídce)

Běžně dostupné typy koloběžek mají výkon 800W, 1000W, 1600W, 1800W, či 2000W

Koloběžku 800W bych doporučil spíše lehčím lidem, větším dětem, nebo dospělím kteří plánují jezdit spíše po rovině.

Moto koloběžka 1000W 36V je pro dospělou osobu dostačující, ale...
motokoloběžka s motorem 1000W 48V je výkonější a je to znát....
Tyto verze ujedou na jedno nabití cca 15 - 18Km. Dle vlastních zkušeností je schopna koloběžka s dospělím člověkem při pohodové jízdě (ne na plný plyn) a perfektním seštelováním najet na jedno nabití i 24Km (testováno v Čechách v okolí Benešova u Prahy).

V nabídce máme koloběžku např. 1600W 48V, 1800W 48V nebo 2000W 48V což je výkonostní vrchol a rozhodně stojí za to si připlatit! Koloběžka zvládne i opravdu prudké kopce, jede až 50Km/h a díky volnoběžce na jedno nabití ujede se standardními bateriemi i více než 30Km.

Nabíjení koloběžek do plna, trvá cca 8 hodin (můžete nechat na nabíječce přes noc). Velmi levný provoz, cca 5Kč / 100Km.

Koloběžky mohou být osazeny koly 4", 6,5", nebo dokonce 10".

  • 4" kola jsou velmi pohodlná na jízdu, ale ne na větších nerovnostech, to dost drncá
  • 10" kola jsou velmi dobrá na projíždění velkých nerovností, ale koloběžka je dosti vysoko nad zemí a hůře se na ní nastupuje.
  • dle našeho názoru je nejlepší zlatá střední cesta, tedy 6,5" ... má to nejlepší z obou.

Výroba koloběžek Ultimate Racing probíhá kvůli nákladům v Číně, ale pod našim pečlivým dozorem, takže kvalita těchto koloběžek je prvotřídní.



Provoz na pozemních komunikacích (jízda po silnici)

Koloběžky s pomocným motorem (tj.koloběžka, která je dodatečně osazena motorem a je možné jí provozovat i bez použití motoru odstrkováním) mohou být použity na komunikacích, pokud vyhovují vyhlášce MDČR č. 341/2002 Sb, příloha 13. Jsou zařazeny do skupiny jízdní kola - provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ. Aby směla koloběžka s pomocným motorem na komunikace nesmí být její výkon vyšší jak 1kw a její max. rychlost nesmí být vyšší jak 25 km/h.
Pokud koloběžku dovybavíte odrazkami, předním a zadním světlem, můžete bez obav jezdit po silnici. Některé koloběžky, které máme v nabídce, mají vyšší rychlost. Aby taková koloběžka mohla jezdit i po pozemních komunikací, je vybavena omezovačem rychlosti, který když zapnete, Vaše rychlost nepřesáhne limitujících 25Km/h.


Neplaťte více, než musíte!

Někteří prodejci v CZ se snaží na motorových koloběžkách vydělat více peněz tím, že se vydávají za renomovanou značku, či dokonce za českého výrobce a pomlouvají ostatní prodejce. Konkurence, vydávající se za českou značku si nechává koloběžky vyrábět ve stejné továrně jako my, samozřejmě v Číně.

Jan vybrat moto oblečení (helmu, bundu, boty,...)

Bezpečnost... nákup bezpečnostního vybavení.

První věc, kterou by měl řešit každý, kdo se chystá jezdit na nějakém stroji, ať už je to motorka, čtyřkolka, bugina... na každý stroj je potřeba určité bezpečnostní vybavení, které Vás ochrání před zraněním v případě nějaké kolize.

Úplně nejdůležitější je helma ta je potřeba na každý stroj...


Helma ...důležité pro všechny stroje (motorky, čtyřkolky, koloběžky, buginy, hovery, elektrokola)

Helma je nejdůležitější bezpečnostní vybavení pro jízdu na čemkoli...

V nabídce máme několik helem různých značek a cenových kategorií. Všechny námi nabízené helmy mají homologaci CE!
Helma musí dobře sedět, nesmí být malá, aby netlačila, ale nesmí být velká, aby zas nebyla volná, nepadala a na hlavě neposkakovala.

Pro dobrý výběr helmy je nutné změřit budoucímu jezdci obvod hlavy... přes čelo -  nad ušima.
U každé helmy je možnost vybrat velikost... písmenná velikost je doplněna o rozměr - obvod hlavy, ten je obzvlášť důležitý...
K helmě je dobré přikoupit motocyklové brýle, v žádném případě nedoporučujeme kupovat motocrossovou helmu se sklápěcím sklem. Motocrossová helma má kvůli ochraně brady velmi špičatý tvar... extrémě zahnuté sklo velmi zkresluje výhled, následkem je velmi špatný odhad a bolest hlavy. (tyto helmy v naší nabídce nenajdete)

Pokud naměříte dítěti obvod hlavy např. 53 cm, doporučuji zakoupit velikost helmy "M", pokud ale naměříte obvod hlavy 54cm a kupujete stroj k Vánocům... s tím, že na něm budete jezdit až za půl roku, doporučuji velikost "L". Dítě může o něco povyrůst, nebo se nechá případná vůle vymezit například kuklou, která je dobrá i z hygienických důvodů, helma dítěti alespoň déle vydrží. Samozřejmě pokud bude po Vánocích helma nepoužitá, rádi Vám ji vyměníme za jinou velikost, která bude lépe sedět.

Velikosti helmy...

Označení  Obvod hlavy
XS 49 - 50 cm
S 51 - 52 cm
M 53 - 54 cm
L 55 - 56 cm
XL 57 - 58 cm
XXL 59 - 60 cm
XXXL 61 - 62 cm

Někteří rodiče říkají, že dětem stačí helma, kterou mají na kolo, ano i helma na kolo je lepší než-li nic, nicméně zdraví máte pouze jedno a helma na kolo je pro jízdu na motorových strojích nedostačující. Tzv motohelma je konstruovaná do vyšších rychlostí, navíc má oproti cyklo helmě chráněnou bradu, takže při pádu, ři nárazu je obličej více krytý.


Brýle ...důležité pro všechny stroje (motorky, čtyřkolky, koloběžky, buginy, hovery, elektrokola)

Musíte vidět!!!
aby jste dobře viděli, aby se Vám do očí nelétal prach, voda, bláto, při chladném počasí nepříjemný studený vítr po kterém máte oči plné slz, ale také ochrana očí před větvičkami při projíždění nepřehledného terénu, je nutné používat motocyklové brýle. Jsou podobné jako brýle na lyže, ale mají tvar přizpůsobený helmě. Brýle musí do helmy zapadnout a perfektně přilnout na obličej jezdce. Brýle nesmí v žádném případě viset na helmě, mezi brýlemi a obličejem nesmí být mezera.


Rukavice ...důležité pro všechny stroje (motorky, čtyřkolky, koloběžky, buginy, hovery, elektrokola)

Když pominu tvorbu mozolů, které se tvoří při držení heftů řídítek a použití pro případ chladu, jsou rukavice důležitým bezpečnostním vybavením. Je velice nepříjemné, když Vás do ruky švihne větev stromu, kolem kterého zrovna projíždíte...
Také padající člověk dá ruce instinktivně před sebe... ruce jsou tedy často první část těla, která přijde do kontaktu se zemí... vyvarujte se odřených dlaní použitím rukavic!


Moto oblečení - bunda, kalhoty, dres  ...důležité pro motorky, čtyřkolky, koloběžky, buginy

Existuje oblečení určené přímo pro jízdu na motorce, čtyřkolce, či v bugině.

Bunda + kalhoty většinou tvoří set, prodává se sice i samostatně, ale designově patří k sobě. Bundy a kalhoty jsou téměř vždy vyrobeny z CORDURA 600D, což je materiál odolný vodě a větru a je velmi pevný na otěr. Bundy mají pevné zipy, kapsy, pružný pas a vyjímatelné pěnové chrániče. Toto oblečení ochrání a navíc bude Vaše dítě COOL!


Dres  ...důležité zejména pro motorky, čtyřkolky, buginy

Dres... používá se v podstatě jako "tričko" je to designový doplněk, který se líbí a kryje chrániče před znečištěním. Jezdec pak působí uhlazenějším dojmem.


Chránič těla  ...důležité zejména pro motorky a čtyřkolky

Tělový chránič je vyroben z pevného materiálu, který odolává nárazům. Výhodou je ochrana celé horní části těla najednou. Tento chránič nahrazuje Páteřák, Chrániče loktů, dále chrání ramena a hrudník. Chránič se většinou upevňuje pomocí klasického zipu, případně suchého zipu. Je vyroben z prodyšného materiálu, na chránič se obléká krycí dres, to ale není nutnost.


Chránič páteře "páteřák" ...důležité pro motocykly a čtyřkolky

Páteřák je nutná výbava všech motorkářů a čtyřkolkářů. Záchrana při pádu například na kořen, obrubník, či jiný vyčnívající povrch. I při pádu na rovnou zem ale páteřák velmi zmírní náraz čímž chrání Vaše záda.


Boty ...důležité pro motocykly a čtyřkolky

Vhodnou motocyklovou obuví předejdete poranění nohy např. při pádu... často se také stává, že při rozjíždění si jezdec na čtyřkolce nestihne dát nohu na stupačku a najede si na ni zadním kolem. Také v případě převrácení motorky, či čtyřkolky je nutné mít chráněnou celou nohu, hlavně ale kotníky. Je nutné použít alespoň nějakou vysokou obuv, ideální řešení je nákup motocyklových bot, které také naleznete v naší nabídce. Boty jsou přímo určené pro jízdu na motocyklu / čtyřkolce, jejich konstrukcí je docíleno perfektní ochrany kotníků, holeně, nártu a vůbec celé nohy.


Chránič na kolena a lokty ...důležité zejména pro koloběžky a hovery, ale možno použít i pro motorky a čtyřkolky

S těmito chrániči, předejdete v případě pádu bolestivým úrazům kolen a loktů.


SLUŽBY ZÁKAZNÍKŮM
NAKUPOVÁNÍ
O SPOLEČNOSTI
UŽITEČNÉ INFO
Potřebujete pomoci?      Máte otázku?     Volejte +420 317 705 539

Provozní doba:  Po - Pá:  10:00 - 17:00
Esell.cz - čtyřkolky, minibike
Heureka.cz Dobrý anděl