Prodejna Benešov    |   ZAVŘENO
Rádi Vám telefonicky poradíme +420 317 705 539 | Kontakty
ZAVŘÍT
0
Stav nákupního košíku
0,- Kč
ČTYŘKOLKY MOTO-KOLOBĚŽKY MINICROSS PITBIKE BUGINY MINIBIKE Pro jezdce Doplňky Náhradní díly
ZAVŘÍT

Jak vybrat čtyřkolku

Jak vybrat čtyřkolku
Často se rodiče nemohou rozhodnout, zda koupit svému dítěti benzínovou, či elektrickou čtyřkolku. Každá čtyřkolka má své výhody a nevýhody, zde je něco málo rad, které Vám snad pomohou se rozhodnout..

Benzínová čtyřkolka 49cc s elektrickým startérem (cca 3 - 7 let)

Dětská benzínová čtyřkolka 49cc je vhodná pro děti od cca 3 let věku a velikosti cca 100cm. Plyn se přidává páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek (jako doplňková úprava se nechá předělat na rychlopal jako na motorce). Čtyřkolka je vybavena dálkovým ovládáním, kterým je možnost na cca 100m čtyřkolku nastartovat a vypnout motor v případě že se dítě řítí na překážku. Čtyřkolka se startuje elektricky, tlačítkem na řídítkách nebo na DO, či manuálně (jednoduše řečeno... "zhruba" jako motorová pila, ale jen ne tak rázovitě, nýbrž plynule). Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín.

Čtyřkolka je osazena 4", nebo 6" koly. Obecně platí, že větší kola projedou pohodlně větší nerovnosti, rozdíl mezi 4" a 6" palcovými koly je v tomto smyslu minimální, takže se jedná z větší části pouze o designovou záležitost. Se 6" koly je čtyřkolka opticky větší, je asi o 2 cm výše nad zemí, od stupaček k sedlu se ovšem rozměr
od 4" na stejném modelu neliší.

Benzínová čtyřkolka je hlučnějčí (než elektrická) a vyžaduje o trošku větší údržbu. Protože je vybavena dvoutaktním motorem, je nutné čas od času vyčistit karburátor, nejde ale říct, jak často. Četnost čištění závisí na četnosti provozu čtyřkolky, prostředí ve kterém čtyřkolka jezdí, použitém palivu, oleji atp.. ...čištění karburátoru, někomu to možná zní hrozivě, ale je to otázka cca 10 minut... Jak na to, se můžete podívat v našem video-návodu. Palivo je MIX - Natural 95 + plně syntetický vysokootáčkový olej v poměru 1:50. Pro jednodušší startování doporučujeme zakoupit start sprej. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Benzínová čtyřkolka 49cc (manuální startér) (cca 3 - 7 let)

Dětská benzínová čtyřkolka 49cc je vhodná pro děti od cca 3 let věku a velikosti cca 100cm. Plyn se přidává páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek (jako doplňková úprava se nechá předělat na rychlopal jako na motorce).  Čtyřkolka se startuje manuálně (jednoduše řečeno... "zhruba" jako motorová pila, ale je ne tak rázovitě, nýbrž plynule). Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín.

Čtyřkolka je osazena 4", nebo 6" koly. Obecně platí, že větší kola projedou pohodlně větší nerovnosti, rozdíl mezi 4" a 6" palcovými koly je v tomto smyslu minimální, takže se jedná z větší části pouze o designovou záležitost. Se 6" koly je čtyřkolka opticky větší, je asi o 2 cm výše nad zemí, od stupaček k sedlu se ovšem rozměr od 4" na stejném modelu neliší.

Benzínová čtyřkolka je hlučnějčí (než elektrická) a vyžaduje o trošku větší údržbu. Protože je vybavena dvoutaktním motorem, je nutné čas od času vyčistit karburátor, nejde ale říct, jak často. Četnost čištění závisí na četnosti provozu čtyřkolky, prostředí ve kterém čtyřkolka jezdí, použitém palivu, oleji atp.. ...čištění karburátoru, někomu to možná zní hrozivě, ale je to otázka cca 10 minut... Jak na to, se můžete podívat v našem video-návodu. Palivo je MIX - Natural 95 + plně syntetický vysokootáčkový olej v poměru 1:50. Pro jednodušší startování doporučujeme zakoupit start sprej. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Elektrická čtyřkolka 500W, 800W, 1000W mini (cca 3 - 7 let)

Dětská elektrická čtyřkolka je vhodná pro děti od cca 2,5 roku věku a velikosti cca 95cm. Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek jako u motorky. Přidávání plynu je plynulé (čím víc přidáte, tím rychleji jedete).

Čtyřkolka může být vybavena dvou, nebo tří stupňovým omezovačem rychlosti. Většinou se nechá omezit na rychlosti 10, 20 nebo 30 Km/h. Omezení se nastavuje klíčkem, aby si dítě rychlost nemohlo samo přepnout.

Čtyřkolka je velmi tichá a tak není problém s ní jet třeba do parku, do města, nebo jezdit v hustě zastavěné oblasti. Rozhodně se NEJEDNÁ o čtyřkolku stylu plastových autíček, která potkáváte na chodníku a která mají problém vyjet malinký kopeček. Čtyřkolky jsou vybavené motorem 500, 800, nebo 1000W. Všechny motory jsou dostatečně silné, aby vyjely i větší kopec a není problém aby čtyřkolka uvezla i dospělého člověka.

Čtyřkolka na jedno nabití ujede cca 15 - 18 Km, středočeskou krajinou jsme s ní ale najeli i 24,5 Km, to bylo ale vše přizpůsobeno maximálnímu dojezdu. Samozřejmě záleží na váze pasažéra, na kvalitě seřízení stroje (namazání a našponování řetězu, sbíhavost předních kol, nesmí přibržďovat brzda, atd.) profilu trasy, povrchu trasy (pevný asfalt / tráva) a stylu jízdy (na půl plynu ujedete daleko více, než na plný plyn). Čtyřkolka se do plna nabije za cca 6 - 8 hodin.

Čtyřkolka potřebuje jen minimální údržbu. Čtyřkolka je vybavena zpátečkou (elektrický přepínač je umístěn na nádrži), ale přepnout ji dokáže až cca 5ti leté dítě. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Benzínová čtyřkolka ATV 125cc (cca 6 - 13 let)

Dětská čtyřkolka ATV 125cc je vhodná pro děti cca od 6 let ale v pohodě se na ní vejde i dospělá osoba. Plyn se přidává páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek. Čtyřkolka může být vybavena dálkovým ovládáním, kterým je možnost na cca 100m čtyřkolku nastartovat a vypnout motor v případě že se dítě řítí na překážku. Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín.

Čtyřtaktní motor je relativně tichý, asi jako klasická cestovní motorka (hluboce bublá). Palivo je pouze Natural 95. Olej se do paliva nepřidává, ten je nalit samostatně v motoru a mění se v určitých intervalech, jako u auta. Olejová náplň je společná pro motor i převodovku.

Čtyřkolka je automatická - řazení pouze vpřed / vzad (vpřed / neutral / zpátečka), nebo poloautomatická 3 rychlosti vpřed + zpátečka (1-2-3 vpřed / neutral / zpátečka) - řadí se bez spojky, pouze se nechají opadnout oráčky a rychlost se zařadí. Při žazení nesmí být motor v tahu, nebo ve velkém útlumu (brždění motorem). Pokud se zastavuje, nemačká se spojka, ale normálně se zastaví, po té je možné opět přidat a čtyřkolka se rozjede, jen pokud chcete jet rychleji, po rozjetí a dosažení vyších otáček zařadíte další rychlostní stupeň.

Čtyřkolka se startuje elektrickým starterem na řídítkách, nebo pomocí dálkového ovladače, mechanicky se ATV nastartovat nedá, žádná startovací páka zde není.

Čtyřkolka je osazena 7", nebo 8" koly. Obecně platí, že větší kola projedou pohodlně větší nerovnosti. Modely 8" jsou i širší, takže stabilnější, myslete ale na šířku čtyřkolky, pokud chcete jezdit např. do úzkých vrátek, nebo nakládat na vozík za auto. Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


125cc AUTOMAT vs. 125cc POLOAUTOMAT ?????

Automatické řazení je postaveno na principu odstředivé spojky, není tedy vhodné do velkých kopců, bláta, či na velké nerovnosti, kde je potřeba čtyřkolku rozjet z místa například když jsou kola zapadlá v díře, či zaklíněná velkým kamenem. Pokud se ale můžete se čtyřkolkou rozjet již před obtížným terénem s následným projetím nebude problém. Pro představu se můžete podívat na krátké video, které jsme pro Vás natočili - jedná se o ATV 125cc s automatickou převodovkou (odstředivou spojkou). Ideální prostředí je krátce sečená rovná, či mírně nakloněná louka, polní či asfaltová cesta atp. Výhodou je, že se nemusí dítě soustředit na řazení, ale pouze na řízení.

Poloautomatické řazení má pevně dané převody 1 - 2 - 3 + zpátečku. Je tedy oproti automatu vhodnější do terénu a pro jízdu do větších kopců. Nevýhodou je nutnost stálého řazení, kde je potřeba zvážit, zda dítě, které ma na čtyřkolce jezdit zvládne řídit a při tom řadit.

Je potřeba si uvědomit, že se jedná o dětské čtyřkolky a i když jsou konstruované do hmotnosti cca 90 Kg, tak vhodná uživatelská hmotnost je cca 20 - 40 Kg. Hmotnost se samozřejmě odráží na průchodnosti stroje. Se 90Kg tatínkem čtyřkolka neprojede to co s 20Kg prckem.
Obrovský vliv na sílu čtyřkolky a její průchodnost má omezení plynu (rychlosti), či
nedostatečné seřízení stroje: moc napnutý řetěz, přibržďující kolo, podhuštěné kolo, atd.

Elektrická čtyřkolka 1000W (cca 6 - 13 let)

Dětská čtyřkolka ATV 125cc je vhodná pro děti cca od 6 let ale v pohodě se na ní vejde i dospělá osoba. Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek jako u motorky. Přidávání plynu je plynulé (čím víc přidáte, tím rychleji jedete).

Čtyřkolka může být vybavena dvou, nebo tří stupňovým omezovačem rychlosti. Většinou se nechá omezit na rychlosti 10, 20 nebo 30 Km/h. Omezení se nastavuje klíčkem, aby si dítě rychlost nemohlo samo přepnout.

Čtyřkolka je velmi tichá a tak není problém s ní jet třeba do parku, do města, nebo jezdit v hustě zastavěné oblasti. Rozhodně se NEJEDNÁ o čtyřkolku stylu plastových autíček, která potkáváte na chodníku a která mají problém vyjet malinký kopeček. Čtyřkolky jsou vybavené motorem 500, 800, nebo 1000W. Všechny motory jsou dostatečně silné, aby vyjely i větší kopec a není problém aby čtyřkolka uvezla i dospělého člověka.

Čtyřkolka na jedno nabití ujede cca 15 - 18 Km, středočeskou krajinou jsme s ní ale najeli i 24,5 Km, to bylo ale vše přizpůsobeno maximálnímu dojezdu. Samozřejmě záleží na váze pasažéra, na kvalitě seřízení stroje (namazání a našponování řetězu, sbíhavost předních kol, nesmí přibržďovat brzda, atd.) profilu trasy, povrchu trasy (pevný asfalt / tráva) a stylu jízdy (na půl plynu ujedete daleko více, než na plný plyn). Čtyřkolka se do plna nabije za cca 6 - 8 hodin.

Čtyřkolka potřebuje jen minimální údržbu. Čtyřkolka je vybavena zpátečkou (elektrický přepínač je umístěn na řídítkách). Čtyřkolka je jednomístná, ale 2 malé děti se na ní vejdou.


Benzínová čtyřkolka ATV 150cc (nejdříve od 12 let)

ATV 150cc je již velká čtyřkolka a je velikostí vhodná jak pro děti cca od 13 let, tak i pro dospělé. Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín. Čtyřtaktní motor je relativně tichý, asi jako klasická cestovní motorka. Motor obsahuje olejovou náplň, kterou je nutné po najetí určitého počtu kilometrů vymněnit. Olejová náplň je společná pro motor i pro převodovku. Palivo je Natural 95. Čtyřkolka je automatická - řazení pouze vpřed / vzad (vpřed / neutral / zpátečka). Čtyřkolka se startuje elektrickým starterem na řídítkách. Čtyřkolka má kola o velikosti 8" nebo 10".


Benzínová čtyřkolka ATV 250cc, 350cc a více (cca od 16 let)

ATV 250cc , ATV 350 jsou již velké čtyřkolky, jaké běžně vídáte na silnicích a jsou určené spíše pro dospělé. Takto velké ATV mohou být takzvaně bez papírů (bez SPZ), tyto čtyřkolky se nedají přihlásit k provozu na pozemních komunikacích, nebo "s papírama" (s SPZ), takové čtyřkolky se nechají přihlásit a bez problémů mohou jezdit i po silnici. Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín. Čtyřtaktní motor je relativně tichý, asi jako klasická cestovní motorka. Motor obsahuje olejovou náplň, kterou je nutné po najetí určitého počtu kilometrů vymněnit. Olejová náplň je společná pro motor i pro převodovku. Palivo se používá Natural 95. Čtyřkolka může být automatická - řazení pouze vpřed / vzad (vpřed / neutral / zpátečka), nebo "manuální" (s manuálním řazením R-N-1-2-3-4). Čtyřkolka se startuje elektrickým starterem (čudlík na řídítkách).

Zpět...